والفتح

یادداشت‌های گاها روزانه یک خبرنگار

والفتح

یادداشت‌های گاها روزانه یک خبرنگار

والفتح

بنده درقضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکررا گفته ام:چیزی که امام حسن مجتبی علیه السلام را شکست داد نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. مردم تحلیل سیاسی نداشتند...همه که بی دین نبودند.
رهبرانقلاب72.8.12

طبقه بندی موضوعی


بسم الله

در ذیل نکاتی پیرامون رفتارشناسی سیاه بازی و شومنی چند شب پیش محمود صادقی و رسانه های اصلاح طلب حامی اش با نظر به این که قوه قضاییه چه کار دیگری میتوانست انجام دهد متذکر می شویم:


1-  اول پیرامون صدور حکم جلب برای محمود صادقی باید گفت با توجه به اینکه ایشان شاکی خصوصی داشته و چندین بار احضاریه از سوی دادگاه برایشان ارسال شده بود ولی از قانون تمکین نکرده و در دادگاه حاضر نشده بودند، روال قانونی صدور حکم جلب است. اما در مورد اینکه ایشان چون نماینده مجلس هستند مصونیت قضایی دارند هم حرف گزافه ایست چرا که تصریح قانون و استفساریه شورای نگهبان بر این قانون می گویند که در حیطه ی انجام وظایف نمایندگی، نمایندگان مجلس مصونیت دارند و لذا اگر نماینده ایی در طول دوره نمایندگی اش جرمی مرتکب شد که ربطی به امور نمایندگی مردم ندارد باید با او برخورد شود.


2-  دوم در مورد اینکه حق با محمود صادقی ست و قوه قضاییه در این مورد مجرم و مفسد است باید گفت که از مجموع توضیحات مسئولان قوه قضاییه و قوانین مالی ناظر بر قوه قضاییه این حرف نمی تواند صحیح باشد و اما با فرض صحت ادعا باید گفت آیا نحوه بررسی فساد در یکی از مهم ترین قوای موجود در نظام اسلامی که به نوعی آبروی نظام در گرو عملکرد صحیح آن قوه است اینگونه باید باشد؟ آیا اگر فسادی هم بود باید از مجاری قانونی موجود بررسی میشد یا اینکه این گونه در بوق و کرنا میشد که حتی ضد انقلاب حقیر هم از آن سوء استفاده کنند؟ آیا مبارزه با فساد در کشور با بی اعتماد کردن مردم به نظام فرق نمی کند؟ آیا اگر در راس این قوه به جز شخص آیت الله صادق لاریجانی یکی از اصلاح طلبان بود هم همینگونه برخورد میکردند؟ باید گفت که بررسی فساد در دستگاه های تصمیم ساز در نظام نباید مایه ی بی اعتمادی مردم شود و همچنین دستمایه ی ضد انقلاب حقیر خارج نشین گردد. البته این به معنای مصونیت قوا از تحقیق و تفحص و مبارزه با فساد نیست بلکه تاکیدی ست بر فسادزدایی بر مدار قوانین موجود به صورتی که به دلیل خطای یکنفر یا چند نفر به آبروی نظام اسلامی و به طبع آن اسلام عزیز خدشه ای وارد نشود.



3-  سوم در باب اینکه قوه قضاییه به جای جلب محمود صادقی باید پاسخ سوال های او را میگفت تا مردم آگاه شوند باید گفت که در نکته اول توضیح داده شد که حکم جلب صادقی به دلیل تهمت و افترا به رئیس قوه قضاییه نبوده است بلکه دلیل اصلی شکایت شاکیان خصوصی از جمله یک نماینده مجلس و دانشجویان مظلوم بورسیه بوده است. اما در مورد پاسخ گفتن باید گفت که پاسخ ها چندین بار و به طرق مختلف گفته شد گرچه به نظر میرسد کافی نبوده و احتیاج به شفاف سازی بیشتری از سوی مسئولان دستگاه قضا می باشد ولی به نظر می رسد محمود صادقی و برنامه ریزان این بازی دقیقا می خواستند قوه قضاییه در زمین پاسخگویی های مکرر و فرسایشی بازی کند تا بتوانند چند ماهی شاید هم چند سالی حواس جامعه را با این بازی از موضوعات اساسی مانند معیشت، برجام، اشتغال، رکود و... پرت کنند فلذا این گونه پاسخگویی هیچ مشکلی را حل نمیکرد بلکه به عمق یافتن نقشه شوم آنان می انجامید. این تجربه از رفتارشناسی اصلاح طلبان و دولت از ابتدای انتخاب روحانی به ریاست جمهوری کاملا مشهود است و در موضوعاتی مانند بورسیه و دکل نفتی و ... مشاهده شد که با پاسخگویی های فرسایشی در مقابل تهمت ها و افتراهای این جماعت تنها چیزی که عاید نظام میشود یکسری شبهات رفع نشده در ذهن مردم و بی اعتمادی به نظام است.


4-  چهارم اینکه اگر دقت کنیم مدل رفتاری اصلاح طلبان و حامیان فتنه سال هشتاد و هشت در این چند سال گویای همه ی نقشه شوم آنها برای نظام می باشد. از ابتدای این دولت آنها سعی در متهم کردن افرادی کردند که در نظر مردم معتمد بودند و تمام قد در مقابل فتنه های معاصر در این نظام ایستاده بودند. اصلاح طلبان در این میان گوشه چشمی هم به رقبای انتخاباتی خود داشته اند و با تمام قدرت این افراد را متهم کرده اند.راهکار اتهامات کور در شرایطی تجویز شده بود که اینان با تکیه بر نیمچه قدرت خود در این سه سال و اندی و ایجاد حاشیه امن از پاسخگویی به جویدن ریشه های نظام که اصل اعتماد متقابل مردم و مسئولین است میپرداختند. و دراین فقره فتنه اخیر هم روی این مسئله حساب کرده بودند که قوه قضاییه بازی آنها را به هم زد.


5-  و پنجم اینکه برخورد قاطعانه قوه قضاییه لازم بود و همه باید بدانند و بفهمند که از قانون نمیتوان فرار کرد ونمیتوانند برای خود و حامیانشان منطقه امن درست کنند همانطور که رهبری چند سال قبل تذکر صریحی در این باب دادند که هیچ کس در نظام اسلامی و در جمهوری اسلامی ایران حاشیه امن ندارد و باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشد. البته این گونه برخورد های قوه قضاییه باید جامع تر و سریع تر شود و با برنامه ریزی دقیق جلوی سوء استفاده های احتمالی دشمنان داخلی و خارجی را بگیرد تا اعتماد مردم به نظام بیش از پیش شود.


*منتشر شده در:

+شبکه خبر دانشجویان البرز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی